Milé studentky!
Slíbené info - především pro ty, které nemohly přijít:
Na prvním bloku 31.5.2011 jsme probrali:
- oborové didaktiky (Řehák, Altmann) a jejich názory, tendence a především publikace (jejich publikace je možné si najít v knohovně a ve studovně Pedagogické fakulty),
- doporučenou literaturu základní (Envigogiku, portál environmentální wikipedie Enviwiki, aktualizace Svět průřezových témat nakl. Raabe, KAFOMET, portál RVP, Jančaříková: Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání aj.) i rozšiřující,
- srovnali teorii globální (g) inteligence a teorii tzv. Rozličných inteligencí H. Gardnera - aplikaci do praxe (diskuse unifikovaných testů jako je SCIO a Calibro a SAT a jejich výhod a nevýhod). Hlouběji jsme se zabývali přírodovědnou inteligencí - jak ji rozpoznat a jak takto obdařeného žáka povzbuzovat a co radit jeho rodičům,
- diskutovali postavení EV v RVP ZV a hledali na mapě Pavučiny Střediska ekologické/environmentální výchovy,
- věnovali jsme se velice stručně významu kontaktů s přírodou (živočichy, pobytem v zahradě) pro zpomalování procesu odcizování přírodě - na webových stránkách projektu Alma mater je možné (a nejen na toto téma) získat pěknou brožurku s textem i fotografiemi, jinak odborné pojednání naleznete v knize J. Odendaala.
Domácí úkoly jsou dva:
- ohodnotit jednoho žáka/žákyni podle Diagnostického nástroje - čili na konci příspěvku si vytisknětě diagnostický nástroj v příloze a ohodnoťte jednoho vybraného žáka/žákyni, o kterém / které napište pár charakteristických slov. Můžete hodnotit i nástroj samotný.
- přečíst si knížku O mé rodině a jiné zvířeně od G. Durrella a vybrat jednu historku, která vás zaujala a ve které se propojuje osobní život přírodovědně nadaného chlapce se školními povinnosti.
V červnu budeme pokračovat asi takto:
- kontrola domácí práce a její diskuse,
- EVVO - dopodrobna,
- film na dané téma a jeho diskuse,
- zapisování zápočtů pro ty, kdo splnili (účast a domácí úkoly).
Pro ty, kteří nemohli být na bloku 1 nabízím možnost kontroly toho, že si vše doplnili, hned po bloku 2.
K.Jančaříková