
Listopad 2019
Základy ekologie a environmentalistiky - ZS 2019 pondělky
11. listopadu 2019 v 13:03 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. | PŘEDMĚT Základy ekologie a environmentalistiky OPBZ0B123C14.10.2019 vyučující, která byla na dlouhodobé zahraniční stáži, zastoupila Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D.
Úvod do předmětu. Základní pojmy.
11.11.2019
Didaktické aspekty oboru.
25.11.
Biomy světa I
9.12.
Biomy světa II
6.1. Závažné problémy životního prostředí ČR
Přírodní školní zahrady ZS 2019/2020
9. listopadu 2019 v 20:10 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. | PŘEDMĚT Školní zahrady jako modelový agroekosystém4.11. 2019
Úvod do předmětu. Informace o jeho ukončení. Rozdělení studentů do skupin (metodika je v Moodle).
Úvodní informace o přírodních školních zahradách.
11.11. 2019
Rostliny na přírodní školní zahradě (význam druhové diverzity). Emoční vztah - environmentální senzitivita (Můj strom. Moje zážitky s rostlinami z dětství).
Školní zahrady - ukázky seminárních prací studentů dřívějších kurů jako inspirace.
18.11.
Dendrologická měření - jak se dělájí a zadání samostatné práce.
Můj oblíbený strom - vyhodnocení.
25.11.
Modelové organismy na školní zahradě - živočichové.
Řízené aktivity na školní zahradě.
Slavnost otevírání studánek - video.
2.12.
Zahradní slavnosti.
9.12.2019
Odcizování člověka přírodě a jak s ním bojovat za pomoci aktivit na školní zahradě
16.12.2019
Dobré otázky na zahradě
Využití živých orgamismů pro podporu vztahu k přírodě na školní zahradě (ukázka canisterapie)
.....
na 6.1. je plánované dendrologické měření na Karlově nám. se skupinou zájemců (baterky, lampiony s sebou). Ostatní ho provedou samostatně a výslekdy odevzdají formou pracovního listu.
Základy envi. výchovy ZS 2019/2020
9. listopadu 2019 v 19:44 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. | Předmět Základy environmentální výchovy7.10. 2019 Lektoroval RNDr. Jiří Kulich z ekocentra SEVER (zástup za Kateřinu Jančaříkovou, která byla na stáži v zahraničí)
Vysvětlení pojmů (a vývoje jeho chápání). Úvod do problematiky.
4.11. K. Jančaříková
Seznámení s literaturou a způsoby ukončení předmětu.
Tři důvody environmentální výchovy - legislativní, pragmatická /je to potřeba/ a pro dítě. Model údolí v lese.
PP Prezentace věnovaná teoretickým východiskům.
18.11.2019 K. Jančaříková a lektorka SEVERU Lenka Hronešová
Opakování co je environmentální výchova. Ukázka z dílny Lenkdy Hronešové.
2.12. Praktické ukázky environmentální výchovy (K.Jančaříková)
16.12. Využití živých organismů pro realizaci EV (ukázka canisterapeutického psa)