| Mgr. Kateřina Jančaříková, Ph. D.
|
Poslední a ucelené informace o zkoušce z ekologie.
Pohovor nad portfoliem
Kromě studentů, kteří si vybrali pohovor nad portfoliem, je zkouška písemná. Hodnocení na základě portfolia bude provedeno individuálně po individuální domluvě. vy ,kterých se to týká mne kontaktujte s návrhem termínů.
Písemná zkouška
Písemná zkouška má dvě části.
1. část
V první části bude pomocí pěti otázek ověřena znalost základů ekologie na úrovni ZŠ, popř. SŠ (např. ekosystém, konzument, destruent apod.) a základy zoo- a fyto-geografie (jedná o znalost správných názvů všech biomů a zoogeografických oblastí a jejich přibližně správné umístění na slepé mapě světa). A základní znalost klimadiagramů. Nedostatečná úroveň základních znalostí je důvodem pro nedostatečnou známku. Je nutné zodpovědět všechny otázky. Tolerance práce s mapou 7 %.
2. část
Ve druhé části bude ověřena znalost vysokoškolského učiva (viz sylabus) a doporučená literatura. Z každého celku budou v testu cca 2 otázky. Celkem bude otázek 25. Každá otázka bude za 4 body. Za správnou odpověď budou uděleny dva body. Za špatnou 0 bodů. V případech, kdy bude odpověď částečně správná, má vyučující možnost udělit 1, 2 či 3 body.
Odpověď bude buď zaškrtávána z nabízených možností nebo bude volně vypisována nebo bude úkolem přižarovat s sobě.
Výsledná známka bude stanovena takto:
91 - 100 bodů výborně,
81 - 90 velmi dobře,
61 - 80 dobře,
pod 60 nedostatečně.
V případech, kdy bude výsledek těsný, může vyučující přihlédnout k průběžné práci v hodinách nebo k první části testu.
Studeni, kteří "vyhráli" body ke zkoušce jsou
Š. Dvořáková 10 bodů,
Solnička 4 body,
Šormová 3 body,
Ondrová 8 bodů,
Horák 1 bod,
Jará 9 bodů,
Strýblová 5 bodů,
Jarmila Šťastná 2 body,
Gáborová 6 bodů,
Jechová 4 body,
Ševčíková 2 body,
Kasl 1 bod,
Kučerová 4 body a
Maratová 5 bodů.
Testy budou vyhodnoceny v co nejkratší době a výsledky budou anonymně vyvěšeny na nástěnku. Zápis do indexů bude probíhat v konzultačních hodinách, resp. po domluvě.
Pozor!
Pokud při hodnocení testů bude objeveno "opisování nesmyslů", budou všichni studenti, kteří tento stejný nesmysl mít v testu, ohodnoceni nedostatečně. A to bez ohledu na kvalitu jejich dalších odpovědí.
Např. v loňském roce asi pět studentů napsalo zmije obecná v kolonce "Vypiš tři euryektní rostliny".