close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti středy LS 2020

4. března 2020 v 12:05 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  Předmět ROZVÍJENÍ PŘÍRODOVĚDNÉ PREGRAMOTNOSTIzvíjení


Souhrn témat

11.3. didaktické zásady - aplikace na vybrané aktivity
18.3. modely a abstrakce
25.3. všemi smysly, biokomunikace
1.4. přírodní materiály a land art
8. 4. Rozvíjení komunikace o přírodě
15.4. pozorování a experiment v MŠ
22.4. Prekoncepty a miskoncepty, chybovost v učebnicích
29.4. hodnocení, portfoliové hodnocení, ekodeník

13.5. Závěrečné on-line setkání




18.3. 2020 presenční výuka zrušena nařízením vlády
Zadání k tématu práce s modely - rozvíjení přírodovědné abstrakce je v moodle


11.3. presenční výuka zrušena nařízením vlády
Studenti dostanou materiály mailem - podklady pro hodnocení různých aktivit, zda dodržují didakticé zásady či nikoli.

Termín odevzdání 15.3. do 15h.

Dále si studenti distančně (podklady jsou v moodle) nastudují téma Práce s modely - rozvíjení přírodovědné gramotnosti.
V pátek k němu dostatnou úkoly, které budou plnit do čtvrtka 18.3. (Odevzdání i zadání dalšího úkolu byly - vzhledem k situaci - nakonec prodlouženy).






4.3.
Přírodovědná gramotnost (pregreamotnost).
Cíle přírodovědného vzdělávání.
Proč ptořebujeme přírodovědce.
Proč potřebujeme přírodovědcům rozumět.
Přírodovědné vzdělávání realizují rodiče resp. rodina )tisíce let), učitelé (u nás 250 let) a samotná příroda. prostředí (nejdéle).
Poznatky z vývojových teorií. Piagetovy experimenty.
Welfare dětí.
Chybovost v materiálech pro předškoláky (Koza Róza).

Do příští hodiny nastudujte Didaktické zásady tak, abyste mohly hodnotit materiály pro děti z toho, zda je dodržují či nikoli.


26.2.
host: M. Glovnová, Ekocentrum SEVER
- úvodní icebreaker v podobě otázek k tématu
- aktivita pětilístek (z metody kritického čtení a psaní) - pro definování, co je ekologická výchova
- jablůňka ekologické výchovy, foto přikládám do přílohy (případně mám rozfoceno více) - zde pojmenovávaly kořeny EV (hnutí, proudy, inspirativní knihy, skauting, apod.), kmen - oporu EV (kurikulární zakotvení EV, RVP, ŠVP, MŽP, apod.), větve - nositele EV (Střediska EV, koordinátoři EV na školách, granty, programy, apod.), plody EV (školní projekty, prostředí školy, přírodní zahrada, pomůcky, apod.)
- biomonitoring - praktické ukázky
- další programové a herní aktivity dle fotek v prezentaci

PREZENTACE JE V MOODLE
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama