close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Setkání v roce 2011

31. května 2011 v 11:50 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  PŘEDMĚT Základy přírodních věd - OK0402108
Milé studentky!

Slíbené info - především pro ty, které nemohly přijít:

Na prvním bloku 31.5.2011 jsme probrali:
- oborové didaktiky (Řehák, Altmann) a jejich názory, tendence a především publikace (jejich publikace je možné si najít v knohovně a ve studovně Pedagogické fakulty),
- doporučenou literaturu základní (Envigogiku, portál environmentální wikipedie Enviwiki, aktualizace Svět průřezových témat nakl. Raabe, KAFOMET, portál RVP, Jančaříková: Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání aj.) i rozšiřující,
- srovnali teorii globální (g) inteligence a teorii tzv. Rozličných inteligencí H. Gardnera - aplikaci do praxe (diskuse unifikovaných testů jako je SCIO a Calibro a SAT a jejich výhod a nevýhod). Hlouběji jsme se zabývali přírodovědnou inteligencí - jak ji rozpoznat a jak takto obdařeného žáka povzbuzovat a co radit jeho rodičům,
- diskutovali postavení EV v RVP ZV a hledali na mapě Pavučiny Střediska ekologické/environmentální výchovy,
- věnovali jsme se velice stručně významu kontaktů s přírodou (živočichy, pobytem v zahradě) pro zpomalování procesu odcizování přírodě - na webových stránkách projektu Alma mater je možné (a nejen na toto téma) získat pěknou brožurku s textem i fotografiemi, jinak odborné pojednání naleznete v knize J. Odendaala.

Domácí úkoly jsou dva:
- ohodnotit jednoho žáka/žákyni podle Diagnostického nástroje - čili na konci příspěvku si vytisknětě diagnostický nástroj v příloze a ohodnoťte jednoho vybraného žáka/žákyni, o kterém / které napište pár charakteristických slov. Můžete hodnotit i nástroj samotný.
- přečíst si knížku O mé rodině a jiné zvířeně od G. Durrella a vybrat jednu historku, která vás zaujala a ve které se propojuje osobní život přírodovědně nadaného chlapce se školními povinnosti.

V červnu budeme pokračovat asi takto:
- kontrola domácí práce a její diskuse,
- EVVO - dopodrobna,
- film na dané téma a jeho diskuse,
- zapisování zápočtů pro ty, kdo splnili (účast a domácí úkoly).

Pro ty, kteří nemohli být na bloku 1 nabízím možnost kontroly toho, že si vše doplnili, hned po bloku 2.

K.Jančaříková
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama