Vzhledem k problémům s rozvrhem, za které se Vám za fakultu omlouvám, není jasné, jak budou probíhat přednášky. Dnešní čtyřhodinový blok byl zrušen z důvodu nepřítomnosti studentů. K.J. Anotace |
Historicko-kulturní pozadí - potřeba vzniku EV, VUR, aj. aktivit zaměřených na výchovu k ochraně přírody. Cíle EV. Legislativa. Pavučina (síť středisek EV), SEV. Metody práce v EV. Projekty v EV (ukázky). Zoorehabilitace. Lesní pedagogika lesní a zahradní MŠ. |
Sylabus |
Sylabus 1. Úvod do předmětu - Současná legislativa. 2. Histrorie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV. 3. Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička. 3. Cíle EV. 4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda. 5. Projekty (ukázky). 6. Zooasistence. 7. Lesní pedagogika. 8. Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ. Po domluvě se studenty budou zorganizovány exkurze:
|
Metody výuky |
Přednásky probíhají formou interaktivní výuky. Diskuse o probíraných tématech. Studenti jsou vedeni k týmové práci. Po domluvě můžou až tři bloky probíhat mimo prostor fakulty - návštěva ekocenter, botanické zahrady apod. |
Literatura základní |
Jančaříková, K. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání, 2010. Jančaříková, K. Ekolísty, 2004. Jančaříková, K. Základy ekologie a problematiky životního prostředí, 2009. Máchal, A. Špetka Dobromysly. Burešová, K. Učíme se v zahradě, 2007. Veškeré informace studenti naleznou na http://cevv-uk-pedf.blog.cz, zde jsou i on-line odkazy na literaturu a projekty. |
//<![CDATA[ <!-- if (0 == $('#mainBanner > a, #mainBanner > object').length) { // Main banner not loaded, show alternate. $('#alternateBanner').show(); } // --> //]]>