11.12.
řešení konkrétního návrhu na zlepšení UR na PedF
Návrhy:
Pšenčný Tomáš - Energie - náhrada automatů v chodbách za systém vratných skleněných lahví v bufetu
Diskuse: jaká by byla životnost, nešlo by nahradit skleničkou?, limonádovod na chodbách, regulovaná teplota vody na WC.
Návrh: vratné lahve na limonádu v bufetu.
Realizace: Zajít do bufetu a prodiskutovat to. Propagace, aby se o tom lidé dozvěděli.
Žárská - Voda Oprava pítka. Zrušit balenou čepovanou vodu. Kampaň Pijte vodu z kohoutku.
Možnost pusti vodu na každém WC. Jiné baterie?
Návrh: kampaň Pijte vodu z kohoutku.
Realizace: Stránka do průvodce pro studenty prvních ročníků. Vylepit plakáty. ?? není jasné s kým řešit. TPO, tajemice fakulty, pr oddělení - Bederka, studentské spolky
Řezníčková - Zacházení s teplem.
Propagace udržitelných možností na PedF - leták, rozdání na setkání studentů 1. ročníku.
Kampaň širšího rozsahu
Realizace: Stránka do průvodce pro studenty prvních ročníků. Vylepit plakáty. ?? není jasné s kým řešit. TPO, tajemice fakulty, pr oddělení - Bederka, studentské spolky, FB
Farionová - Odpady - není tu bioodpad. Kompostér nebo popelnice. Osvěta třídění. Koše nejsou všude.
Návrh: kampaň - širšího rozsahu, co kam patří, jak třídit, motivace
tránka do průvodce pro studenty prvních ročníků. Vylepit plakáty. ?? není jasné s kým řešit. TPO, tajemice fakulty, pr oddělení - Bederka, studentské spolky, FB
Mutl - Sociální prostředí
Návrhy:
web stránky PedF
Závěrem:
kampaň na udržitelnost, informace o tom, co je PedF
1. Povolení, financování, komunikace s vedením fakulty a zodpovědnými lidmi
Cinglová, Farionová
2. Facebook - informace vhodně formulované a načasované - série
Žáčková, Žárská, Porubová
3. Mutl, Řezníčková, Pšenčný
Plakát, poster - informace na vylepení
Každý napíše seznam věcí, které mají být na plakátě
4.12.2017 Exkurz po budově PedF v M.Rettigové
Pšenčný Tomáš - Energie
Řezníčková - Zacházení s teplem
Farionová - Odpady
Mutl - Sociální prostředí
Ž8rská - Voda
Hodnocení, popis stavu. Co je dobře. Do je špatně. Co by šlo změnit. A vybrat jednu věc, co by šla změnit.
27.11. 2017 VUR na školách
Na co se zaměřuje pozornost. Program Ekoškola, příklady dobré praxe. PP Úsporná opatření ve škole.
Film Zeměloď pluje. Architekt odpadu.
20.11.2017 Diskuse na různá témata se 3 studentkami, které nemají praxi
13.11.2017 Výuka nebyla z důvodu praxí
6.11.2017 Porovnání UR a VUR v několika státech (v angličtině)
Setkání studentů z Itálie, Španělska, USA, Finska (program Erasmus+) aněkolika českých studentkem (ostaní měli praxi). Diskuse na témata UR - porovnání přístupu v různých zemích.
30.10.2017 Diskuse na témata UR (z důvodu praxí se lekce účastnilo jen několik studentek)
23.10.2017
Diskuse k osobním ekologickým stopám. Problematika dovážených řezaných květin. Pěstování květin u jezera Naivasha a sv. Valentýn. Blooming Bussines - trailer k flmu. Blog Tamarki na tototéma.
Fytohormony. Hormonální distruptory a hormonálně kativní látky. Křídlatka - problematika. Alelopathie. HHledání dalších příkladů "špatné praxe" - výroba pomerančových džusů "z koncentáru", "tekuté krystaly" a "pravda o outloních" nebo "nebo taisier", výroba vánočních ozdob".
Nový úkol do portfolia. Předmět děděný po tři generace. Doporučený film: Potraviny AS.
Domluva o výuce v době praxí.
16.10.2017
Pilíře UR (environmentální, ekonomický, sociální a kulturní) - úvod do problematiky. Film Příběh věcí. Victor Lebow, plánované a vynucené (uvědomělé) opotřebení, externalizované náklady.
Neurotoxiny, dioxiny, DDT, bromové zpomalovače hoření, změkčovadla plastů - a jejich dopady na lidské zdraví.
Organizace Arnika.
9.10.2017
Úvodní informace k předmětu. Důvody VUR. Model údolí v lese. Terminologie: nosná kapacita prostředí, homeostáze,překmit. Počet obyvatel Země viz Počitadlo obyvatel Země. Stěhovací a udržující strategie. Ekologická stopa - měřítko ekologické zátěže.
Úkoly do portfolia (budou ještě přibývat):
1. Spočítej si vlastní ekologickou stopu na hraozemi.cz (napříští hodinu).
2 Předmět děděný po tři generace ve vaší rodině. Vyfotografovat a napsat jeho příběn na 1/2 - 1 A4 formát.
3. Přečíst si (a udělat krátkou reflexi na) knihu: výběr z