VÝSLEDKY DĚLENÍ DO SKUPIN
Skupina 1: Navrátilová, Týlová, Karkošová -
Můj oblíbený strom: Kaštan, jírovec maďál, bydlí v ul. Kaštanová, kaštany-sběr, Ořešák - vlašský ořech, na dvoře, houpačka, lezení. Hrušeň - na chalupě, o víkendech, oblíbená větev - lezení (sezení).
Skupina 2: Bílková, Kapuciánová, Jansenová
Topol bílý - památný strom (video), Hrušeň - na zahradě, největší strom, lezení, hra. Gingo biloba, zámecká zahrada na Zbraslavy, puklina, hra v puklině, pavučiny, sběr listů, nemůžu tam chodit (privatizace).
Skupina 3: Řehák, Chaloupská, Klímová
Kaštan, jírovec maďál, když jsme bydlel v lese, zasadil jsem si ho do květináče, přesadil k lesu, když byl dost velký. Nevím, zda přežil. Maminka ho nechtěla na zahradu. Třešeň - vzpomínka fara, Modřany, se zvířaty, lezení, sběr třešní, náušnice, jídlo. V první třídě jsme o ní přišli. Platan javorolistý - ne konkrétní, ale všechny. Plody, kuličky, kůra. Pivo Platan.
Skupina 4: Nováková, Grežďová, Pěkníková
Kaštan - vedle bytovky, hra se sestrou, pohádka o Kaštánkovi - dvojčátka Kaštánka a Kaštan - hledání dětiček, lezení, zaseklá noha v kmeni, tatínek zachraňoval. Třešeň - zahrada, lezení, hra, jídlo. V létě snídám třešně. Můj oblíbený strom, Ořešák, tatínek musel porazit (3 roky zpátky), nízko položené větve. Lezení, hra na prales, doba dinosaurů - schovávali se před nimi nahoře. Ořechy do cukroví atd.
Skupina 5: Nováková Anna, Marková, Jadrníčková
Tsuga kanadská - na zahradě, zasadila prarodička jako strom babičky, ohromný strom. Pověšená síť.
Dub - dětské hřiště, skaut, Nymburk. Hra se skauty. Lezení. Meruňka - na zahradě, stín, zasahuje do okna, vidím, jak se mění během roku.
Skupina 6: Matoušová, Peckertová, Pohořská
Ořešák - na zahradě u babičky, už je poražený, protože hrozilo vyvrácení. Pomoc se sběrem ořechů.
Dva stromy - dvě břízy, nelze si vybrat jen jednu. Stromy z dětství - lezení, svěřování se břízám. Nápis do březové kůry, pláč, že měly bolest. Líbí se mi barva kůry, elegance. Také bříza, za městem, procházky s dědou a psy, učil mne, že jsou živé a že se k nim musíme hezky chovat.
Skupina 7: Šlapáková, Severová, Bryndová
Bříza - z dětství: na zahradě, lavička pod nimi, stín, povídání s pradědečkem, lezení, hry. Dnes: sakura, ve Strašnicích, chtějí ji pokácet. Symbol jara, když kvetla. Borovice - mám ráda jehličnany, jehličnaté lesy. Konkrétní borovice v údolí Peklo u České Lípy, na skále. Roste úplně na vrcholu, je pokroucená. Jabloň - u nás na zahradě, hra, sedátko, stupínek abych mohla vylézt. Domečky, hra s kamarádkou, Síť.
Skupina 8: Bochňák, Buřičová, Zikmundová
Smrk pichlavý "Zeldar" (zelený dar). Doma, v květináči, ekologické řešení vánoc. Nemusíme kácet stromky. Ale plastový stromek se mi nelíbí.
Broskvoň - ráda jím broskve, na zahradě, tatínek k narozeninám, připomíná mi chvíle strávené s rodinou, narozeniny. Dub - Přezletice, Ctěnický háj, na ZŠ závody k dubům, Miranovy duby. Konec běhu.
Skupina 9 Klára Drábková, Kateřina Čadková, Veronika Herianová
Topol - roste u domu u rybníka, líbí se mi dlouhé kořeny, stojí pevně na zemi, jsou vysoké, mají hlavu v oblacích. Podobají se mi. Třešeň - líbí se mi květy, ráda jím plody, koláče z třešní. Bříza - líbí se mi vzhled a poprvé jsem se setkala s břízami na táboře, kůra - oheň. Je spojená s čistotou, světlem a novým počátkem. Její listy se používají ve farmacii.