close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

LS 2016 - Didaktické přístupy k přír. vzdělávání

25. února 2016 v 20:16 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  PŘEDMĚT Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání - OK0502119
V tomto semestru nás čekají dva bloky:


26.2.2016 12-15 h v R 209
Informace o předmětu. K předmětu je podpora v Moodlu.

Portfolium - úkoly naleznete v Moodlu
Prosím (z organizačních důvodů) o hromadné odevzdání zadaných úkolů, vždy krátce před ukončením předmětu:
a) mailem 26.2.-2.3. 2016 a osobně na druhém a závěrečném bloku 4. 3. (po něm budu těm, co splnili podmínky (účast a odevzdání) udělovat první zápočty),
b) osobně při přezkoušení na konzultačních hodinách,
c) mailem den před termínem, na který se zapíšete ve zkouškovém období (předem z důvodu, že nebude čas číst porftolio na přezkoušení).
Maily označte přesným názvem předmětu

Evaluace kurzu aneb co studenty čeká a na co se připravit

Otázky ke zkoušení z didaktických přístupu přírodovědného vzdělávání
Studentka / student si losuje dvě otázky (z každého bloku jednu). Může se 12 minut přirpavovat. Následně má 10 - 15 minut na prezentaci (5-7 minut na otázku).
I. Teoretické znalosti
  1. Proměny přírodovědného vzdělávání - historie, autoři a vhodná literatura, přírodovědná gramotnost a jakým čtyřem oblastem je třeba se věnovat (čtyřlístek).
  2. Vývojová teorie J. Piageta, Piagetovy pokusy s předškolními dětmi.
  3. Teorie inteligence (g inteligence, teorie rozličných inteligencí, distribuovaná inteligence).
  4. Behaviorismus a metoda programovaného učení.
  5. Strukturalismus.
  6. Konstruktivismus.
  7. Konektivismus.
  8. Vztah dětí k přírodě - přírodovědná inteligence, biofilie, biofóbie. Environmentální senzitivita.
  9. Odcizení přírodě a "zelené" terapie.
  10. Příroda jako (třetí) učitel, informální vzdělávání.
II. Metodologické znalosti
  1. Propojení výtvarných, matematických, hudebních, jazykových, pohybových, prostorových, personálních aktivit s poznáváním přírody a s EV.
  2. Všemi smysly - jaké smysly máme, jak je chránit, jak poznávat přírodu pomocí smyslů.
  3. Dobré otázky.
  4. Vzdělávání založené na vztahu k místu, zahrada MŠ.
  5. Narativní metoda.
  6. Badatelský přístup (badatelsky orientované učení).
  7. Exkurze, přírodovědná vycházka a naučná stezka s předškolními dětmi.
  8. Pozorování a experiment (řízený i spontánní) v MŠ.
  9. Zakládání sbírek v MŠ.
  10. AAE (třídní chovy a návštěvní programy).
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama