4.1.2015 Ukončení předmětu
PP s vybranými zahradami prezentovali studenti:
Selecká (ZŠ a MŠ Hradec Králové) - na této škole, akm studentka chodila, mají 4 roky EKozahradu,
Semerádová ZŠ Žleby, Středočeský kraj - na tuto školu chodila ona i celá její rodina, zahrada spíše upadá. Všude je angl. trávník, byly zrušeny záhonky a pěstitelské práce.
Váchalová ZŠ Holýšov, Plzeňský kraj - tuto školu si vybrala a šla na prohlídku se známou, kt erá zde pracuje. Zahrada na této škole je ukázková, ale šlo by ještě zlepšovat a asi je to i v plánu. Na zahradě jsou kostky na výuku matematiky |(objem, povrch, obsah). Pink pong stoly pro hru o přestávkách. Zmínila spolupráci s rodiči při údržbě záhonků a bylinkových záhonků a využívání jedlých plodů ve školní jídelně.
Zelinková gymnázium Strakonice - studovala zde. Školní zahrada ač není nijak zvlášť urpavená, poskyovala jí i jejím spolužákům množství zážitků (pozorování ptáků na krmítku v hodinách Př i mimo ně), jeden učitel umístil na zahradu popisky vysázených stromů (ne jabloní).
Studenti Dvořáková, N2mec, PP pošlou a pak .
14.12. Okno jako zahrada... výzdoba okna/oken na katedře. S sebou přírodní materiály na výzdobu. Příprava na vánoční večírek.
7.12.2015 Živočichové vhodní na školní zahradu.
30.11.2015
Živly na školní tzahradě - práce studentů.
23.11. Rostliny hodné pozornosti.
16.1. děkanský den
9.11. 2015
Opakování a stručné seznámí s dendrometrií pro studenty, kteří nebyli na minulé vyučovací hodině.
Příběh o bříze, který zachránila Jákoba - tématika doupných stromů, stromy jako klíčoví jedinci v ekosystému, vyprávění ve školní zahradě. Rizika péče o hendikepované živočichy (ptáky) - neznají přiroezné úkryty a uhynou na prochladnutí. Jaké úkryty poskytují jaké druhy stromů.
2.11.2015
Denrologické měření - PP a následně v praxi na stromech na Karlově náměstí.
26.10.2015
Aktivity na školní zahradě - Šnečí závody. Staň se patronem stromů.Každý pramen má jinou chuť. Zakopávání zrpáv atd.
19.10. Plánujeme školní zahradu - plány, nákresy, projekty, kde projekt objednat, příklady dobré praxe. Zahrada v Suchdole Kateřina Veselé.
Vertikální zahrady. Kamenné zahrady. Malujeme mechem. Plánek školní zahrady pro přírodovědně nadané 12 ti leté.
12.10.2015 Charakteristika přírodních zahrad - nejčastější prvky
Přírodní zahrady. Jak získat ertifikát. Cesta k certifikátu přírodní zahrada (co nepoužívat a jaké prvky a v jakém počtu zařazovat). Stanoviště.Úkryty pro živočichy (domek pro ježky, hmyzí domeček, ještěrkárium), modelové organismy (žížala, ploštice, slunéčka sedmitečná). Čtyři živly a jak je aplikvoat do prostoru školní zahrady.
Další užitečné odkazy: Jděte ven!
Pozor: Začala jem psát docházku kvůli nepřítomnosti poloviny studentů a tomu, že nás někteří nepřítomní rušili hlukem z chodby.
Zápočet bude udělen a) těm, co budou seminář navštěvovat, b) těm, kdo budou mít tři a více absencí až po přezkoušení. (K oběma variantám patří také již zmíněný úkol k zápočtu viz zcela dole).
Realizováno
5.10.2015 První hodina - PP Zahrady Raz dva - úvod do problematiky
Venkovní vyučování, outdpoorové vyučování, ekocentrum a SEV (mapa Pavučiny), eubiotické hnutí (např. Eduard Štorch), lesní MŠ )asociace LMŠ), sadové školy, zakladatelé hnutí za přírodní zahrady (Emilie Strejčková, Květoslava Burešová), charakteristika zahrady (bezpečí, pestrost-diverzita, dodatková energie).
Úkol na příští hodinu: zjistit počet ZŠ v ČR.
Úkol k zápočtu: zdokumentovat jednu školní zahradu z okolí bydliště apod. - prvky, které jsou pro předmět zajímavé a´t již jako příklad dobré praxe nebo odstrašující