Úkoly do portfolia (postupně budou přibývat)
1. Přečíst (do prosince) jednu z 4 níže uvedených knih dle vlastního výběru
a) F. Mowat Lidé v zoufalství (o Inuitech),
b) H. Norberg-Hodge Dávné budoucnosti (o Ladačanech),
c) M. Morganová Poselství od protinožců (o Aborigenes z Austrálie),
d) J. Liedloffová Koncept kontinua (o Indiánech z JA).
a napsat reflexi, která bude obsahovat:
a) doporučení této knihy pro přítele o 3-5 větách.
b) 1-3 informace, které jsem před přečtením nevěděl,
c) jaký příběh / historka z knihy na mne nejsilněji zapůsobil(a),
d) s čím, co je v knize napsáno, nesouhlasím,
e) s čím, co je v knize napsáno, souhlasím,
f) co mi přečtení této knihy přineslo jako budoucímu pedagogovi.
2. Změřit si ekologickou stopu a zapsat /vytisknout (na www.hraozemi.cz)
3. Najít a popsat (cca 1/4 - 1/2 A4) předmět děděný po 3 generace (nejlépe v rodině)
4. Popis aktivity pro zlepšení UR na Pedagogické fakultě (výměna kuřáckého dvorku /brožurka - co kde najdeme) cca 1/4 A4.
Průběh seminářů (opět budou informace postupně přibývat)
7.12. 2015
Přáníčka na barevné zelené papíry na nástěnku u vrátnice (tradiční akce).
Pítko bylo opraveno a upraveno, již z něj lze opět čepovat vodu do lahví.
Výběr témat na další práci:
1. prohození kuřáckého dvorku.
2. Informační brožurka - co kde na fakultě je k nalezeníl.
Studenti ve dvou skupinách navrhli psotup jak řešit a řešili. Skupina č. 1 nečekaně rychle.
30.11.2015
Udržitelná opatření na PedF UK v Praze.
Co bylo uděláno: sběrné nádoby na odpad (ať už trio plasty, papír, směsný nebo na baterie, mobily a elektroodpad), hospodaření s energiemi (vytápění, automaty na prodej chlazených a teplých nápojů, "jezevčíci" do oken), pítko (v souasnosti polorozbité), chovy na katedře biologie, hezké okno naproti pokladně a také měření CO2.
A brainstorming - co by bylo možné ještě realizovat.
Z návrhů studentů:
ad sociální prostředí: možnost uvařit si čaj, kafe (není toto ve 4. patře), odpočinout, výměna kuřáckého dvorku, informační brožurka - co kde je k nalezení,
ad odpady: sběrná nádoba na sklo, bioodpad
Z důvodu praxí je výuka od 2. do 27.11. zrušena
26.10.2015
Udržitelný opatření ve školách - jak na to. Kategorie: voda, šetření energií, zacházení s odpady, hospodaření s půdou.
Inspirace z knihy 50 nápadů pro děti k záchraně planety.
19.10.2015
Měření CO2 (kolegfa David Lein si chce zapůjčit přenosný měřák). Kulturní pilíř VUR. Film. Zeměloď pluje.
12.10.2015
Ekonomický pilíř VUR
Příprava
5.10.2015 Úvodní hodina, úvodní informace
VUR - co je to, terminologie, definice, Naše společná budoucnost, J. Vavroušek, 4 pilíře UR, environmentální pilíř - základní terminologie tohoto pilíře (ekosystém, ekologická rovnováha, aj.), environmentální zákony, homeostáze, mez únosnosti, ekologická stabilita. Ekologická stopa.