Druhý blok výuky předmětu Zákaldy přírodních věd proběhl 20.2.2015
Nedělej z jezuevce bezdomovce
Narativní metoda (Ekonaratologie)
Dobré otázky
Zapsání zápočtů za účast, těm, kteří byli na obou blocích. Domluva s těmi, kteří chyběli.
První blok výuky předmětu Základy přírodních věd proběhl 16.2.
Domlouva o udělení zápočtu: účast na celé (sic!) výuce. Pokud neúčast = student si dle níže uvedeného obsahu bloků doplní a bude přezkoušen a) nejlépe v LS v konzultačních hodinách v pondělí od 15 do 16 h (napište mi nutně mailem předem, že chcete přijít), b) ve zkouškovém období v termínech stanovených vyučujícím - budou tři.
Náplň prvního bloku:
- seznámení s hlavními pedagogickými teoriemi (behaviorismus, programované učení, strukturalismus, konstruktivismus, teorie didaktických situací, konektivismus),
- seznámení s teoriemi inteligence (g inteligence, Gardnerova teorie rozličných inteligencí - s důrazem na přírodovědnou inteligenci, její charakteristiky a hodnocení, letmo a zmíněna existence dalších teorií),
- seznámení s vývojovými teoriemi, video s pokusy s předškolačkou dle J.Piageta,
- didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání (induktivní, deduktivní, paradigmatický, narativní, dobré otázky),
- venkovní vyučování: exkurze, vycházka, naučná stezka,
- portfoliové hodnocení.
Pro studenty nepřítomné na výuce může být spuštěn kurz v Moodle. Napište mi, pokud o něj stojíte.