Pro studenty denního studia ZS 2011, kteří se rozhodli pro formu plnění na základě portfolia, aktualizuji úkoly. Omlouvám se, že to nebylo dříve - nemám doma počítač, cestuje do Polska v rámci záruční opravy, takže se to poněkud zadrhlo.
1) Z nabízených prostředí (Terárium s křečky - přemnožení, Mrkvový záhon - ředění, Pěstování smrčků v lese - prořezávání) si jedno vyyberte a využijte pro vysvětlení termínů "mez únosnosti", "ekologická rovnováha", "stres ekosystému" - jak jsme to dělali na semináři na Modelu údolí v lese.
2) Popište jednoho enviro-altruistu a jednoho enviro-egoistu ze svého okolí (5 - 10 vět na jednoho).
3) Představ nějak konkrétní předmět, který jste zdědili, vyjádři, jaký máš k němu vztah (dotýkané předměty). Viz úkol "charakteristiky postav z višňového sadu".
4) změřte si vlastní ekologickou stopu na www.hraozemi.cz. Jste s ní spokojení? Je vyšší nebo nižší, než je obvyklé? Jak byste ji mohli snížit? Kam až je rozumné zajít? (napište cca 1/2 A4 formátu).
5) Napište seznam Vám nejbližších obchodů, kde můžete nakouptit Fair Trade (potraviny a oděvy).
6) Postřehy z přednášky Mgr. Pavly Říhové o CITES.
7) Reflexe filmů
a) Příběh věcí (alá kritika).http://www.storyofstuff.org
b) Příběh balené vody
c) Plastová dieta
d) Silva gabreta
e) Film o půjčování peněz Peníze jako dluh
8) Vyhledat článek o tzv. "kůrovcové kalamitě" a nějak ho okomentovat, vyhledat článek o mandelince bramborové z 60. let 20. století a okomentovat jej.
9) K jednotlivým položkám (vznikly na přednášce 22.11.2011)
napište
a) projevy masové kultury
b) alternativní - jak by to mělo být.