Celý denšní seminář byl věnován problematice Horských smrčin na Šumavě a otázce - kácet či nikoli. Studenti shlédli informační film Silva Gabreta : jak se rodí šumavský horský les.
V následné dislusi byla položena celá řada inteligentních otázek, na které jsme buď našli nebo hledali odpověď.
Např.: Proč se kůrovec v lese nechává, když se vytrhává vlčí bob mnoholistý?"
(Kůrovec je takový souputník smrčin, vlčí bob mnohlistý je nepůvodní rostlina.)
Dění na Šumavě jsme se snažili nahlédnout z nadhledu - proces stárnutí a obnovy lesa je dlouhodobý, trvá delší dobu, než je život jedné generace.
Hledali jsme souvislosti s mandelinkou bramborovou a histerií kolem jejího šíření v 50./60. letech.
Úkoly do portfolia:
a) Krátká (5-10 vět) reflexe filmu.
b) vyhledat článek o tzv. "kůrovcové kalamitě" a nějak ho okomentovat,
c) vyhledat článek z dobového tisku o mandelince bramborové a hledat souvislosti.