4.10.2011
Na přednášce byli studetni informováni o tom, že předmět zle uzavřít buď pohovorem nad portfoliem nebo písemným testem. Na další přednášce (po praxích), čili 8.11. každý oznámí, jakou formu si vybral. Nepřítomní (pokud se neozvou a nenahlásí se na portfoliové hodnocení) budou automaticky zapsáni na seznam ke zkoušce formou písemného testu.
Obsah dnešní přednášky:
1. Informace o předmětu, ujasnění si termínů výuky (versu praxe) a seznámení se s obsahem a doporučenou literaturou.
2. Úvod do předmětu - proč je vyučován. Model "Údolí v lese" - nosná kapacita životního prostředí, nosnost/únosnost životního prostředí, počet obyvatel Země, "stěhovací strategie" x uvědomělé chování občana, čtyři pilíře UR, osobnosti UR (Gro H. Brutlandová, J. Vavroušek).
Více informací zde.
Domácí příprava (v době praxí) - pro všechny studenty:
1. Environmentální pilíř VUR - on-line skripta zde.
2. Shlédnout film Příběh věcí.
Úkoly do portfolia (pro ty, kteří se rozhodnou pro porfoliové hodnocení):
1. Krátká recenze na film Příběh věcí směřovaná na specifika pohledu pedagoga (jak ho využít ve výuce).
2. Máte v rodině nějaký přemět, který jste zdědili nebo ho dědíte z generace na generaci? Napšte o něm esej. Máte k němu vztah? Proč jste ho nenahradili novým?