Anotace |
Historicko-kulturní pozadí - potřeba vzniku EV, VUR, aj. aktivit zaměřených na výchovu k ochraně přírody. Cíle EV. Legislativa. Pavučina (síť středisek EV), SEV. Metody práce v EV. Projekty v EV (ukázky). Zoorehabilitace. Lesní pedagogika (lesní MŠ). |
Sylabus |
Sylabus 1. Úvod do předmětu - Současná legislativa, RVP ZV. 2. Histrorie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV. 3. Síť středisek SEV v ČR. 3. Cíle EV. 4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda. 5. Projekty (ukázky). 6. Zooasistence. 7. Lesní pedagogika. 8. Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení např. testy Ekogramotnosti (MSELI, NEP), IAT - metoda implicitních asociací, aj. Po domluvě se studenty budou zorganizovány exkurze:
6. Potřeba diferenciace EV na profesionální a laickou (7.4.2009) 7. Environmentální etika (14.4. 2009) 8. Představení konkrétních projektů EV (21.4. 2009) 9. Udílení zápočtů (28.4.2009) |
Metody výuky |
Přednásky probíhají formou interaktivní výuky. Diskuse o probíraných tématech. Studenti jsou vedeni k týmové práci. Po domluvě můžou až tři bloky probíhat mimo prostor fakulty - návštěva ekocenter, botanické zahrady apod. |
Literatura |
Jančaříková, K. Ekolístky, 2004. Jančaříková, K. Základy ekologie a problematiky životního prostředí, 2009. Máchal, A. Špetka Dobromysly. Burešová, K. Učíme se v zahradě, 2007. Veškeré informace studenti naleznou na http://cevv-uk-pedf.blog.cz, zde jsou i on-line odkazy na literaturu a projekty. |