Anotace |
Historicko-sociologické pozadí tzv. zeleného hnutí. Legislativa EVVO a VUR. Cíle EV (a VUR). Metody práce v EV. Projekty (nabídka aktivit a činnností). Lestní pedagogika. Zoorehabilitace. Evaluace EV. |
Sylabus |
Sylabus 1. Úvod do předmětu - Současná legislativa, RVP ZV. 2. Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV. 3. Síť středisek SEV v ČR. 3. Cíle EV. 4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda. 5. Projekty (ukázky). 6. Zooasistence. 7. Lesní pedagogika. 8. Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení např. testy Ekogramotnosti (MSELI, NEP), IAT - metoda implicitních asociací, aj. Studenti budou mít možnost se zúčastnit (mimo rozvrh - společně se studenty denního studia) exkurze:
|
Cíl předmětu |
Cíle predmětu je seznámení studentů s obory environmentální výchova a výchova k trvale udržitelnému rozvoji a (především) aplikace těchto oboru ve výuce na prvním stupni ZŠ v souladu s RVP ZV. |
Literatura |
Jančaříková, K. Ekolístky, 2004. Jančaříková, K. Základy ekologie a problematiky životního prostředí, 2009. Máchal, A. Špetka Dobromysly. Burešová, K. Učíme se v zahradě, 2007. Veškeré informace studenti naleznou na http://cevv-uk-pedf.blog.cz, zde jsou i on-line odkazy na literaturu a projekty. |