close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Školní chovy (AAE v praxi)

13. ledna 2010 v 22:34 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D.
Obsah - podrobný přehled témat výuky:

Přednáška (2 hod) doplněná demonstračními ukázkami

  1. Historie školních chovů.
  2. Školní chovy dnes - seznámení s výsledky výzkumu a praxí ve školách.
  3. Pozitiva (zlepšování psychosociálního klimatu třídy, zklidnění hyperaktivních žáků, rozvoj komunikačních dovedností, rozvoj jemné motoriky, možnosti AAE atd.) a negativa školních chovů (předsudky, alergie, hygienické otázky).
  4. Vhodné druhy a jedinci do třídního chovu. Optimalizace pozitivních dopadů třídních chovů.
  5. Alergie jako kontraindikace školního chovu? Mechanismus vzniku alergií ve vztahu s chovy (helmintózy jako inhibice alergií).
  6. Reflexe a diskuse (mj. také prostor pro využití zkušeností některého posluchače) zaměřená především na sledování skupinové terapie (zlepšování psychosociálního klimatu ve třídě).
  7. Závěrečné shrnutí.

Cvičení k přednášce (2) Umisťovací programy a autozoorehabilitace
Cvičení bude probíhat interaktivní formou - studenti budou seznámeni s příklady dobré praxe - s konkrétními kasuistikami ze tříd a škol (s fotodokumentací).

Vzdělávací cíl:
Absolvent kurzu
  • zná historii chová ve školách na území ČR,
  • uvědomuje si nárůst třídních chovů zakládaných spontánně učiteli za účelem AAE, rozvoje osobnosti a zlepšení psychosociálního klimatu ve třídě,
  • zná pozitivní dopady třídního chovu na psychosociální klima třídy,
  • zná rizika třídních chovů
  • orientuje se v legislativě (hygienické a veterinární normy a předpisy),
  • umí učiteli doporučit vhodné druhy živočichů do třídního chovu,
  • umí pomoci učiteli s výběrem vhodného jedince do třídního chovu a se zajištěním jeho welfare,
  • umí diskutovat o vlivu kontaktu se zvířaty (např. třídního chovu) na alergická onemocnění.

Počet účastníků a upřesnění cílové skupiny pedagogů:
Přednáška neomezen počet (resp. podle učebny)
Cvičení max. 25

Studijní materiály

FLÉGR, J. Interakce parazita s hostitelským organismem : Studium na modelu latentní toxoplasmosy u člověka (habilitační práce). Dostupné na http://www.eurochem.cz/polavolt/org/abecedne/i/popisy/flegr.htm JANČAŘÍKOVÁ, K. Zooasistence v pedagogické praxi. Envigogika. COŽP UK-PedF Praha : 2009. ISSN: 1802-3061. Dostupné na http://envigogika.cuni.cz.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama