Vážení a milí studenti!
Cíle předmětu
Seznámit studenty s cíly, prostředky a ideálním obsahem environmentální (ekologické) výchovy s přihlédnutím ke skutečnosti, že jsou většinou zaměstnáni jako pedagogové volného času.
Obsah přímé výuky
1. setkání
- Informace o předmětu a požadavcích + jak psát seminární práci a jak citovat literaturu
- Projekt v EV - jak koncipovat, jak volit cíle, ukázky projektů (Šnečí závody, Katka má kašel, Babičká sází štěp)
- výroba z přírodních materiálů a její význam pro EV (ptáček z březového proutí)
- malý nástin ekologické etiky
2. setkání
- Hry v EV
- Motivace a soutěže v EV - nesoutěživá motivace Času je málo a voda stoupá
- vyprávění v EV (ekonaratologie)
- zooasistence v pedagogickém procesu a v EV
- význam pobytu ve venkovním prostředí a na zahradě pro EV i pro zdravý rozvoj dítěte
Výstup předmětu
Studenti získají zápočet za
a) seminární práci EV v zařízení, ve kterém působím a za aktivní účast na obou kurzech.
Nebo
b) za seminární práci EV v zařízení, ve kterém působím a za esej na zadané téma.
Seminární práce
1) úvod - charakteristika zařízení (pro matky v domácnosti lze popisovat i domácnost)
2) jak je realizována ekologická nebo environmentální výchova
3) zlepšení, které mne napadlo po tomto kurzu (nebo při studiu na tento kurz)
Rozsah 3 - 5 normostran
Esej
Esej na zadané (e-mailem) téma. Musí být autentický - tedy neokopírovaný z internetu nebo neopsaný.
Odevzdání prací
Nabízím tyto varianty:
a) v Rettigově ulici na KBEV 3. patro u paní sekretářky nebo v mých konzultačních hodinách v úteřý 11.20 - 12. 20 (lépe se domluvit e-mailem předem)
b) e-mailem
Zapisování zápočtů
Jednou (září či říjen) přijedu za Vámi - zkusím si udělat čas v termínu, kdy budete mít výuku.
Ti, kteří tam nebudou nebo práci neodevzdají včas v náležité kvalitě, budou muset přijet za mnou do Rettigovky v konzultačních hodinách (které budou v ZS 2010 vypsány nově v jinou dobu).