close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Základní informace pro studenty předmětu

24. února 2009 v 12:12 | Mgr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  PŘEDMĚT "Seminář z environmentální výchovy"
Sylabus

1. Úvod do předmětu - Současná legislativa, RVP ZV (24.2.2009)

2. Histrorie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV (3.3.2009)


3. Síť středisek SEV v ČR (10.3.2009)

3. Cíle EV (17.3.2009)

4. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda, projekt (24.3. 2009)

5. Zooasistence
a
Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení např. testy Ekogramotnosti (MSELI, NEP), IAT - metoda implicitních asociací, aj. (31.3.2009)

6. Potřeba diferenciace EV na profesionální a laickou (7.4.2009)

7. Environmentální etika (14.4. 2009)

8. Představení konkrétních projektů EV (21.4. 2009)

9. Udílení zápočtů (28.4.2009)




Anotace //
Obsah, cíle, prostředky a zázemí pro EV. Hodnocení EV. Environmentální senzitivita, biofilie a biofolie, projektová a narativní metoda, EV v RVP ZV, koordinátor EV, informální vzdělávání, vzdělávání pod širým nebem a jeho historie v ČR i ve světě.
Cíl předmětu

Primárním cílem předmětu je seznámit studenty s průřezovým tématem environmentální výchova (obsah, cíle, metody, hodnocení), jeho realizací v rámci nových kurikulárních dokumentů - RVP ZV (interdisciplinarita, projektové vyučování) a problematikou jeho hodnocení (otázka klasifikace a nástroje hodnocení např. portfolio).
Sekundárním cílem je seznámit studenty se sítí Středisek environmentální výchovy v ČR a naučit je (jako budoucí učitele) využívat jejich služeb.
Terciálním cílem je seznámit je s cca pěti modelovými příklady (projekty, lekcemi) environmenální výchovy.

Požadavky ke kontrole studia

Zápočet bude udělen po krátkém pohovoru (popř. nad portfoliem).
Je tolerována jedna absence. Studenti, kteří budou chybět víckrát, doplní si probraná témata podle webových stránek - o každém z nich napíšou reflexi 3 - 5 vět dlouhou (vlastními slovy).

Metody výuky

Seminář probíhá formou interaktivní výuky. Diskuse o probíraných tématech. Studenti jsou vedeni k týmové práci. Část dotace bude probíhat mimo prostor fakulty - návštěva ekocenter, botanické zahrady apod.

Literatura

Činčera, J. Environmentální výchova. Paido.
MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno : Rezekvítek a Lipka, 2000. 205s. ISBN 80-902954-0-1.
MÁCHAL, A. [ed.]. Malý ekologický a environmentální slovníček. Brno : Rezekvítek, 2006. 56s. ISBN 80-86626-08-3.
WILKE, R. J. (ed.) Environmental education : Teacher Resource Handbook : A practical Guide for K ? 12 Environmental Education. Thousand Oaks, California : Corwin press, First Printing, 1993. ISBN 0-8039-6370-X.


 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama