Přednáška interaktivní
(vhodná návaznost na přednášku Rozličné inteligence H. Gardnera) 60 min
1. Úvod (Obecně o typologii a teorii rozmanitých inteligencí - v kostce)
2. Jak rozpoznat přírodovědnou inteligenci (znaky)
3. Významní představitelé s přírodovědnou itneligencí
3. Jak rozvíjet a podporovat žáka s přírodovědnou inteligencí
4. Příklady z praxe
5. Reflexe, diskuse
6. Závěr
Literatura:
CAMPBELL, B. The Naturalist Intelligence.
GARDNER, H. Dimenze myšlení. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. 398s. ISBN 80-7178-279-3.
GARDNER, H. Multiple Intelligences : The theory in Practise. 1st ed. USA, New Yourk : Basic books, 1993. 304s. ISBN 0-465-01822-X.
GARDNER, H. Multiple Intelligences After Twenty Years. [on-line]. Chicago, Illinois: American Educational Research Association. April, 2003. 21. [cit.1.1.2006]. Dostupné na http://www.pz.harvard.edu/PIs/HG_MI_after_20_years.pdf.
MEYER, M. Learning and Teaching Through the Naturalist Intelligence.
WILKE, RJ. (ed.) Environmental education : Teacher Resource Handbook : A practical Guide for K - 12 Environmental Education. Thousand Oaks, California : Corwin press, First Printing, 1993. ISBN 0-8039-6370-X.
WILSON, LO. The Eighth Intelligence: Naturalistic Intelligence.
aj.