Terénní exkurze do okolí Prahy - vzhledem k vegetačnímu cyklu probíhá pouze v LS.
Interaktivní metoda výuky.
VÝUKA BUDE REALIZOVÁNA NA DVOU SOBOTNÍCH EXKURZÍ. TERMÍNY TĚCHTO EXKURZÍ BUDOU ZVEŘEJNĚNY ZDE koncem února A TAKÉ BUDOU POSLÁNY STUDENTŮM NA JEJICH EMAILOVÉ ADRESY, KTERÉ MAJÍ ZADÁNY V SYSU.
ANOTACE
Motivace k pozorování a poznávání druhů. Základy systematiky. Práce s atlasem a klíčem. Environmentální senzitivita a její budování v přírodním porttředí. Význam pobytu v přírodním prostředí pro zdravý rozvoj žáků. Základy dokumentace: jak založit herbář, jak fotografovat, jak kreslit, zakládáme sbírku přírodnin atd.
CÍL
Cílem předmětu je ujasnit význam pobytu v přírodním prostředí pro rozvoj environmentální senzitivity, motivovat pro pozorování a rozlišování základních druhů živočichů a rostlin.
KLÍČE A ATLASY k určování rostlin (s sebou si doporučujeme vzít ty, které rádi používáte).
Pro studenty, kteří nepoužívají žádné, doporučujI např.
Buchar, J., Ducháč, V., Hůrka, K., Lellák, J., 1995: Klíč k určování bezobratlých. Praha.
Dostál, J. Květena ČSR a ilustrovaný klíč k určení všech cévnatých rostlin. Praha: Přírodovědecké nakladatelství, 1950.
Hudec, K. a spol. 1983: Fauna ČSSR, Ptáci 3. Praha.
Hanel, L. Klíč k určování ryb a mihulí. Brno : EkoCentrum Brno, 1997. 85s. ISBN: 80-902203-3-9.
Hudec, K., 1994: in Hudec a kol., 1994: Fauna ČR a SR, Ptáci I., 2. vydání, Praha.
Hudec, K. a kol., 1994: Fauna ČR a SR, Ptáci I., 2. vydání, Praha.
Vlašín, M. Klíč k určování obojživelníků a plazů. Brno : Rezekvítek, 2007. 40 s.
Vhodné jsou také klíče z TEREZY (viz http://www.terezanet.cz/www/obchudek), na kterých je možné najít základní a nejběžnější druhy a které je později možné využít pro práci s žáky prvního stupně.
Jelínek, A., Burešová, K. Naši pavouci. Chaloupky-středisko pro vzdělávání, 2005.
Tilling, S., Bebbington, A., Bebbington, J. Klíč k určování půdních bezobratlých živočichů. Brno : Rezekvítek, 2001.
ISBN: 978-80-9002954-3-8.