Komunitní škola i škola. pohybujícíc se kolem Dobřichovic a Solopisk. Vážným zájemcům mohu zprostředkovat kontakt.
Sami o sobě (s laskavým dovolením autorky a Daniely Kořínkové) napsali:
Taras Lesní Školka (Kateřina Kotková)
Jsme volné sdružení rodičů, dětí a lektorů, které funguje na základě společné tvořivosti rodin.
Spolu vytváříme komunitní školku pro své děti a děti našich přátel a spřízněných lidí.
Společenství které vyvíjí tuto školku je mezinárodního charakteru, tudíž čerpáme inspiraci i z rodičů, kteří vyrůstali v jiných zemích.
Velkou většinu času tráví děti venku v přírodě na čerstvém vzduchu, kde mají velký prostor pro volnou hru a možnost vnímat proměny přírody v čase.
Lektoři se snaží vnímat děti v přítomném okamžiku a v různých situacích je podpořit v jejich tvořivosti, inspirovat je vlastním příkladem, rozvíjet jejich sociální schopnosti a konkrétní dovednosti rozvíjející motoriku, celkové vnímání a vědomí.
Pro naši školku je specifické a velmi si toho vážíme, že vždy alespoň jedním z lektorů je muž
V pedagogickém přístupu vychází lektoři z principů lesních školek, jak je známe ze sousedních zemí. Pracují s prvky Waldorfské a Montessori pedagogiky. Časem se chceme řídit také zásadami Ščetinovy Rodové školy.
Původně školka se postupně s věkem dětí vyvíjí ve školu. V tomto směru pracujeme na rozvoji systému společného "domácího vzdělávání" uzpůsobeného našim dětem - jak věkově, tak dle zaměření konkrétních dětí, který vychází nejen z pedagogických směrů zmíněných výše.
V současné době škol(k)a funguje tři dny v týdnu - úterý, středa, čtvrtek. S dětmi pracují tři lektoři, vždy dva současně.
Kapacita školky je 12 dětí ve věku od 3 do 7 let. Některé děti chodí všechny tři dny, jiné jen některé.
Dva dny v týdnu jezdí pražské děti s lektory vlakem do dobřichovického lesa, kde se k nim připojí děti z Dobřichovic, Řevnic a okolí.
V zimě je program uzpůsoben, aby děti mohli být venku co nejvíce, pro extrémní počasí máme zázemí v herně nedaleko Černošic, případně v jurtě u Solopisk.
Pracujeme na vývoji epochálního vzdělávání s tím, že jeden den v týdnu se vždy celý měsíc pracuje s konkrétním tématem pod vedením jednoho stálého a externích lektorů (například rukodělné činnosti, plavání, bruslení, poznávání zvířátek v zoo, lodičkou na dětský ostrov, návštěva muzeí, muzicírování apod.)
Jsme volné sdružení rodičů, dětí a lektorů, které funguje na základě společné tvořivosti rodin.
Spolu vytváříme komunitní školku pro své děti a děti našich přátel a spřízněných lidí.
Společenství které vyvíjí tuto školku je mezinárodního charakteru, tudíž čerpáme inspiraci i z rodičů, kteří vyrůstali v jiných zemích.
Velkou většinu času tráví děti venku v přírodě na čerstvém vzduchu, kde mají velký prostor pro volnou hru a možnost vnímat proměny přírody v čase.
Lektoři se snaží vnímat děti v přítomném okamžiku a v různých situacích je podpořit v jejich tvořivosti, inspirovat je vlastním příkladem, rozvíjet jejich sociální schopnosti a konkrétní dovednosti rozvíjející motoriku, celkové vnímání a vědomí.
Pro naši školku je specifické a velmi si toho vážíme, že vždy alespoň jedním z lektorů je muž
V pedagogickém přístupu vychází lektoři z principů lesních školek, jak je známe ze sousedních zemí. Pracují s prvky Waldorfské a Montessori pedagogiky. Časem se chceme řídit také zásadami Ščetinovy Rodové školy.
Původně školka se postupně s věkem dětí vyvíjí ve školu. V tomto směru pracujeme na rozvoji systému společného "domácího vzdělávání" uzpůsobeného našim dětem - jak věkově, tak dle zaměření konkrétních dětí, který vychází nejen z pedagogických směrů zmíněných výše.
V současné době škol(k)a funguje tři dny v týdnu - úterý, středa, čtvrtek. S dětmi pracují tři lektoři, vždy dva současně.
Kapacita školky je 12 dětí ve věku od 3 do 7 let. Některé děti chodí všechny tři dny, jiné jen některé.
Dva dny v týdnu jezdí pražské děti s lektory vlakem do dobřichovického lesa, kde se k nim připojí děti z Dobřichovic, Řevnic a okolí.
V zimě je program uzpůsoben, aby děti mohli být venku co nejvíce, pro extrémní počasí máme zázemí v herně nedaleko Černošic, případně v jurtě u Solopisk.
Pracujeme na vývoji epochálního vzdělávání s tím, že jeden den v týdnu se vždy celý měsíc pracuje s konkrétním tématem pod vedením jednoho stálého a externích lektorů (například rukodělné činnosti, plavání, bruslení, poznávání zvířátek v zoo, lodičkou na dětský ostrov, návštěva muzeí, muzicírování apod.)
Comments
Dobrý den, nabízíte zprostředkování na lesní školku Taras. Nikde na internetu na ně nemůžu najít kontakt, tak bych vás o něj ráda poprosila. Děkuji předem, Olga M.
Take bych mela vazny zajem. Mohla bych poprosit o kontakt? Dekuji
Dobry den, prosim o kontak na lesni skolku. Dozvedela jsem se o ni od Markéty Franzové a velice me potesilo, ze neco takoveho je uz i na nasi strane Prahy. Diky