close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Konzultace i výuka běží

27. march 2020 at 10:35 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D.
Milé studentky, milí studenti,
výuka i konzultace běží.

Můžete mne konzultovat mailem nebo na Microsoft Team - konzultace Dr. jančaříkové


Stáhněte si program a přes fakultní mail se přihlašte. Je to placená služba a je možné se spojit jen se studenty a kolegy pod jejich pracovními maily.
 

Zkuste to!

4. march 2020 at 12:29 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  CEVV UK-PedF

Pobytový seminář duben

4. march 2020 at 12:17 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  CEVV UK-PedF
 


Rozvíjení přírodovědné pregramotnosti středy LS 2020

4. march 2020 at 12:05 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  Předmět ROZVÍJENÍ PŘÍRODOVĚDNÉ PREGRAMOTNOSTIzvíjení


Souhrn témat

11.3. didaktické zásady - aplikace na vybrané aktivity
18.3. modely a abstrakce
25.3. všemi smysly, biokomunikace
1.4. přírodní materiály a land art
8. 4. Rozvíjení komunikace o přírodě
15.4. pozorování a experiment v MŠ
22.4. Prekoncepty a miskoncepty, chybovost v učebnicích
29.4. hodnocení, portfoliové hodnocení, ekodeník

13.5. Závěrečné on-line setkání




18.3. 2020 presenční výuka zrušena nařízením vlády
Zadání k tématu práce s modely - rozvíjení přírodovědné abstrakce je v moodle


11.3. presenční výuka zrušena nařízením vlády
Studenti dostanou materiály mailem - podklady pro hodnocení různých aktivit, zda dodržují didakticé zásady či nikoli.

Termín odevzdání 15.3. do 15h.

Dále si studenti distančně (podklady jsou v moodle) nastudují téma Práce s modely - rozvíjení přírodovědné gramotnosti.
V pátek k němu dostatnou úkoly, které budou plnit do čtvrtka 18.3. (Odevzdání i zadání dalšího úkolu byly - vzhledem k situaci - nakonec prodlouženy).






4.3.
Přírodovědná gramotnost (pregreamotnost).
Cíle přírodovědného vzdělávání.
Proč ptořebujeme přírodovědce.
Proč potřebujeme přírodovědcům rozumět.
Přírodovědné vzdělávání realizují rodiče resp. rodina )tisíce let), učitelé (u nás 250 let) a samotná příroda. prostředí (nejdéle).
Poznatky z vývojových teorií. Piagetovy experimenty.
Welfare dětí.
Chybovost v materiálech pro předškoláky (Koza Róza).

Do příští hodiny nastudujte Didaktické zásady tak, abyste mohly hodnotit materiály pro děti z toho, zda je dodržují či nikoli.


26.2.
host: M. Glovnová, Ekocentrum SEVER
- úvodní icebreaker v podobě otázek k tématu
- aktivita pětilístek (z metody kritického čtení a psaní) - pro definování, co je ekologická výchova
- jablůňka ekologické výchovy, foto přikládám do přílohy (případně mám rozfoceno více) - zde pojmenovávaly kořeny EV (hnutí, proudy, inspirativní knihy, skauting, apod.), kmen - oporu EV (kurikulární zakotvení EV, RVP, ŠVP, MŽP, apod.), větve - nositele EV (Střediska EV, koordinátoři EV na školách, granty, programy, apod.), plody EV (školní projekty, prostředí školy, přírodní zahrada, pomůcky, apod.)
- biomonitoring - praktické ukázky
- další programové a herní aktivity dle fotek v prezentaci

PREZENTACE JE V MOODLE

Didaktické přístupy k přírodo. vzd.- DENNÍ LS 2020

4. march 2020 at 10:52 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  PŘEDMĚT Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání - OK0502119
11.3. výuka zrušena nařízením vlády
Studenti si nastudují v kurzu moodle https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=3948 narativní metodu a metodu dobrých otázek.
Studenti si vyberou jednoho z autorů, které jsou zmíněni v Ekonaratologie a napíšou na cca 1/2 stránky jeho životopis jako příběh.

Vytvoří 10 dobrých otázek, kteríé by bylo možné využít v přírodovědném vzdělávání. A to tak, aby 2 směřovaly k poznávání rostliny, 2 k poznávání živočichů, 2 k poznávání neživé přírody, 2 k poznávání přírodních (fyzikálních) zákonitostí a 2 se týkaly vztahů člověka k přírodě (tj. ekologické či environmentální).
Dále napíšou cca 1/4 A4 vlastní reflexi této metody.

Termín odevzdání do neděle 15.3. 15 h.
Podrobnější informace byly poslány mailem 112.3. 9:58h.


4.3.
SIS, Moodlu, stránky CEVV.
Literatura k předmětu.
Přírodovědné vzdělávání - specifika, cíle.
Biokomunikace.

Bezplenková komunikační metoda - Bakalářská práce Karlíčková.
Komunikace řečí těla - Přirozená komunikace s koněm a možnosti interakce koně a člověka - diplomová práce Volfová







26.2.
samostudium - videa z přednášky (odkazy v kurzu Moodlu)

Didaktické přístupy k přírodo. vzd.- LS 2020

20. february 2020 at 15:29 | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph. D. |  PŘEDMĚT Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání - OK0502119
20.2.2020
Úvod do předmětu - SiS, moodle
Doporučená literatura
Teorie viz sylabus v SISu
Diskuse

Úkoly:
Udělat dotazník (odkaz v sisu)
zapsat se do moodlu a prohlédnout si v němi videa
a udělat úkoly s dětmi předškolního věku (a poslat je týden před dalším setkáním, tj. do 10.5.)

15.5. plány - diskuse a příkaldy přírodovědných aktivit

Where to go next