Základy přírodních věd LS 2015
Druhý blok výuky předmětu Základy přírodních věd proběhl 30.3.2016
Náplň druhého bloku:
Metodické přístupy: Dobré otázky, Vyučování za pomoci zvířat, Školní zahrada,
První blok výuky předmětu Základy přírodních věd proběhl 2.3.2015
Domlouva o udělení zápočtu: účast na celé (sic!) výuce. Pokud neúčast = student si dle níže uvedeného obsahu bloků doplní a bude přezkoušen a) nejlépe v LS v konzultačních hodinách v pondělí od 9.30-10.30h (napište mi nutně mailem předem, že chcete přijít), b) ve zkouškovém období v termínech stanovených vyučujícím - budou tři.
Náplň prvního bloku:
- přístupy k přírodovědnému vzdělávání (deduktivníxinduktivní, projektovýxsystémový atd.).
- seznámení se: vývojové teorie, teorie inteligence, hlavními pedagogickými teoriemi (behaviorismus, programované učení, strukturalismus, konstruktivismus, teorie didaktických situací, konektivismus),
- seznámení s teoriemi inteligence (g inteligence, Gardnerova teorie rozličných inteligencí - s důrazem na přírodovědnou inteligenci, její charakteristiky a hodnocení, letmo a zmíněna existence dalších teorií),
- seznámení s vývojovými teoriemi, video s pokusy s předškolačkou dle J.Piageta,
- didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání (induktivní, deduktivní, paradigmatický, narativní, dobré otázky),
- prohlídka chovů, sbírek a modelů na katedře biologie a environmentálních stuií,
- Dr. Řezníček ukázal jak se provádí příprava na preparaci a preparace zvířat (odstranění tkání pomocí kožojedů, vybělení pomocí peroxidu vodíku).